♥ lillajuliia ♥

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Julia Persson - 1 februari 2012 21:20
Alla ska bli älskade, ingen ska bli lämnad ensam ute i skogen för att ingen vill ha dom.
Jag hade gjort ALLT för att kunna ta hand om alla hemlösa barn i världen.
Hade jag haft pengar hade jag skänkt, byggt skolor, hus, barnhem, fritisgårdar,
jag hade gjort ALLT för att alla ska ha ett lika bra liv som jag,
en underbar familj, husdjur, fritid, vänner, ett hem, trygghet, och kärlek.
Barn är barn och förtjänat ett liv med lycka och kärlek.
dom har ett långt liv kvar att leva och förtjänar att leva klart det !
Jag blir FÖRBANNAD på människor som tycker att barnen inte har rätt att leva
och lägger ut dom i skogen eller dränker dom.
Jag börjar gråta, och bara önskar att jag var rik så jag kunde ta hand om ALLA hemlösa/familjelösa barn.
En dag tänker jag göra något åt det!  
Jag tänker mycket på barn utan familj, utan mat och kärlek, men tänker aldrig på hur bra jag har det,
jag får mat varje dag, kastar maten jag inte vill ha, får duscha när jag vill dricker vatten och har en familj och en säng, 
och jag kan bli sur om jag inte får en ny mobil..
Det är hemskt, JA. FYFAN VAD HEMSKT! 
 
Tänk alla barn som måste vara med i krig, barn som tvingas skjuta ihjäl sina föräldrar, syskon och klasskompisar. 
Barn som dör under krig, barn som blir misshandlade, tänker ni aldrig  på det? 
Jag tänker nästan varje kväll på hur jäävla bra jag har det, en familj, väme, ett hem! 
Jag är ju världens lyckligaste tjej, har allt jag behöver,
nästan så att jag känner fö att sälja min tv, min dator min mobil, min surfplatta,
och ta mina sparade pengar och skänka till de hemlösa barnen.
  • Hur känns det att bo på gatan?
  • Hur känns det att inte ha nån familj? 
  • Hur känns det att vara ensam? 
  • Hur klarar man sig som en 4åring ensam på gatan? 
  • Vad äter dom, om dom ens äter? 
  • Fryser dom inte på vintern? 
  • Hur fixar dom kläder? 
  • Hjälper någon någonsin dom? 
  • Säger folk hej till dom, eller blir dom ignorerade? 
  • Har dom en familj någonstans i världen? 
tänk på det, det är hemskt, och hade JAG varit ER så hade jag försöktt göra något åt det. 
och jag menar inte att vi ska dra in en massa folk i sverige, men typ skänk 100 kr? 
det är faktiskt inte så jävla mycket..
jag menar, 
hade du klarat av att skjuta in mamma? 
eller se någon döda din pappa? 
hur hade du klarat dej utan pengar ? 
Hur hade du klarat dig utan mat? 
tyck jag är töntig jag bryr mej inte. men det är vät att tänka på!


   
säger dessa bilderna inte er någonting?


      
lite skillnad eller?
 
 
Av Julia Persson - 1 februari 2012 21:02

Igår började jag dansa med mina darlings mindy och sara ;)
och vår lärare är typ 18? och jääätte söt :$
en mysig liten grupp blev vi och alla var jätte trevliga :)
de var ganska lätt att komma ihåg alla steg med mitt SUPER långa och bra minne.. NOT !

och fort gick det med ! men kul var det ;)

men kände mig som en liten knubbis, alla andra var långa och smala :'( 
banta? ja, tack!
och vi dansar just nu till Born This Way - Lady Gaga ! :)
Jag ska bli PROFFS ;)
ett lycka till kanske? ahahah


Idag kollade jag på glee, och det slutade innan Rachel hade svarat på Finns äktenskapsförfrågan......

SÅÅÅ JÄVLAA STÖRIGT :ooooooo





sen vet jag inte varför men jag går runt här hemma och sägger högt men även tyst
" LIKE A BAWS " :s 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag heter Julia, är 96:a och bor med min stora familj strax utanför Våxtorp i Halland.
Varannan helg bor jag hos resten av min familj och min mamma i Ängelholm.

Jag tycker om att...

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards