♥ lillajuliia ♥

Alla inlägg under december 2011

Av Julia Persson - 30 december 2011 19:52

nyår tillbringar jag med saras familj, kommer bli mysigt !

och som vanligt varje år ska jag komma på nyårslöften,


1. ett av dom svåraste löftena som jag haft i 4 år är att sluta bita på naglarna !!!

men det går INTEE att sluta, men ska verkligen försöka !

det ser ju hemskt ut ! :s


2. sen ska jag träna, så att jag går ner till den vikt jag vill väga !


3. ett löjligt löfte kanske men jag ska försöka sluta svära för att mina nuvarande småsyskon svär, pga mig och andra syskon, och vill inte att den nya ska bil som mig och dom !


4. ännu ett löjligt men jag ska jallafall börja spara pengar, så att jag en dag kan komma ifrån sverige :)

jag vill flytta till USA eller LONDON när jag gått ut gymnasiet !


5. JAG MÅSTE SLUTA VARA BLYG, DET ÄR JU SJUKT, jag vågar ju inget !!!!

jag vill kunna sjunga inför folk och ha kul, inte skämmas över det, 


ja mina löjliga nyårslöften :D

gott nytt år allihopa !

ha ett bra 2012 !




Av Julia Persson - 27 december 2011 00:21

aah, kollade på Romeo & Julia den nya veriationen,

med Leonardo DiCaprio på engelskad de 3 sista engelska lektionerna! 

och efter den filmen har jag blivit beroende av denna söta pöjk. 

asså han är så jävla het, och en jävligt bra skådespelare !

för några år sen såg jag Titanic och blev störtkär i Leo.

såg den nog 2 gånger på en vecka.

sen tänkte jag inte mer på honom,

sen för kanske 1 ½ år sen såg jag Shutter Island och blev återigen kär i honom. 

glömde honom oh kollade på Romeo & Julia och nu har jag sökt upp ALLA hans filmer,

och började med att kolla en superbra film idag,

den hette Marvin's Room och gjordes 1996 samma år som Romeo & Julia gjordes.


den var riktigt bra och är en film definitivt värd att se !


ni får trailern här, 

kanske inte världens bästa trailer, den är ju trots allt 15 år gammal.

men filmen är mycket bättre än den ser ut att vara !!


nu lite bilder på honom 

   

       

 

     


klisck på bilderna fö att se honom större

måste bara lägga till på slutet att jag ska till väla i morgon med mina fina yskon Mindy och Jakob

och ska gå upp tidigt så gonatt allihopa ! 

sov gott & drömm sött 

Av Julia Persson - 26 december 2011 11:54

asså man får ha bra självförtroende !

men att sitta och säga att hon är snyggast i sverige är ju bara löjligt, hon var ju inte jäätte speciellt söt tyckte jag då..

och att folk trillade, tappade saker och nästan körde av vägen når dom såg henne kan hon nog drömma vidare om haha

pinsam är hon ! ^^ skäms åt henne !

man kör ju inte av vägen bara för att han tyckte hon var skit snygg vilket hon inte var.

nej usch det är ju äckligtså bra självförtroende man kan ha... 

det är ju syn om henne, eller jag tycke jallafall synd om henne.. ^^


hahahaa  ööh, så ful, och hon blir bara fulare för varje "bra" ord hon säger om sig själv ! ^^

Av Julia Persson - 25 december 2011 23:02

idag har jag mest suttit hemma och bra tagit det lugnt,

men kl 6 körde vi iväg för att träffa simon oh maria och deras 2 barn som jag träffae för första gången idag,

familjen är då är kompisar till låssaspappa,

vi kom dit och som vanligt är jag en liten fegis och sa inte jätte mycket,

men simon och marias familj/släkt är allti så himla tevlig och mysig !
många hälsar "hej" genom att skaka handen, och dom mn känner bäst kramas ! ahah
kanske låter konstigt tycker ni? men det är faktiskt mycket trevligare.

för kommer man till folk som man inte träffar alls ofta och dom bara säger hej,

då är man liksom inte lika jaa, va ska man säga?
asså, det änns som om man inte får samma trevliga välkommnande och man känner sig inte lika hemma

fatta ni? (:

aah, jallafall så var vi där och hade trevligt haha, och en av simons bröder hade en brittisk tjej och 2 supersöta barn.

det ena på kanse ½år den andra på 3, så sa den lilla 3åringen:

- dad can i have some more?

pappan bara: 

- you want some more meatballs?

3åingen:
-ahaa 

pappan:

- only if you say köttbullar (;
3åringen:
- schöttboullar
hahahaha så gulligt det lät, inte samma sak när mn skriver det men aah haha..

så jag tänker skaffa en snygg brittisk kille och en massa söta barn som ska säga köttbulle haha.

nej hahah men brittiska killa är snygga och har mysig dialekt :$


sen skulle vi åka hem så kom simon och marias 3åriga dotter stella ner, och

så sa hon: 

- hejdå allihopa ! och vinkade allt hon kunde.

sen sänkte hon rösten och sa:

- det var jätte trevligt att träffa er ! och log supergulligt ! 

sen skulle hon krama oss, så kramade hon mig och sen pussade hon mig på kinden,

och jag blev helt superglad, för jag älskar barn superduper mycket ! 

nej, jag är inte pedofil eller något sånt,

men den lilla tösen var så sjukt söt och frammåt, hon skulle sitta i mitt knä när vi åt mm.

hade jag fått hae jag adopterat henne !


måste bara säg de att alla där hade bruna ögon och jag blev otroligt avensjuk..

för jag vill ha bruna ögon, 

alla små barn bara sprang runt och log gulligt och var söta med sina stoora bruna oskyldiga barnögon ..


blir faktiskt avensjuk.. på riktigt ! 

meeen nu ska jag kolla på when i rome, men mary-kate och ashley ?

som också är söta som socker, vad händer med världen? 

blir alla sota förutom jag? FUSKIGT !


onödigfakta som nog ingen bryr sig om, men mary-kate och ashley är bara 155-160 cm korta ! 

ser aldrig ut så i filmerna, för att det är proffs som fixar och filmar på speciella sätt, men dom är verkligen det!

och nu en bild på dom för att dom är sockersöta !


 


Av Julia Persson - 21 december 2011 21:32

ni få som kollar min blogg. ta inte illa upp om ni fattar att jag menar er. !

vill ju bara att ni ska veta vad jag känner. gör inget åt det, och ta inte åt er.


detta inlägget blir nog inte så bra, men skit samma, bara jag får ut det.


skryter verkligen inte!!!!

men jag har en del vänner, vissa riktiga, vissa inte.

men jag finns inte kvar i mångas tankar, det finns folk jag var riktigt bra kompisar med,

som nu inte ens ägnar en enda sekund på att tänka på att lilla jag faktiskt finns kvar på jorden.

jag går inte ensam, men liksom jag är den lilla saken som ingen ser, den som ingen lägger märke till..

man pratar med mig vanligt och snällt i skolan och så, men efter skolan är jag som luft igen, samma sak alltid.

man har skit kul, och inte ens tänker på att jag kanske sitter hemma och inte vill någonting annat än att vara med er, 

får mig att låta desperat, men jag sitter gärna hemma med familjen en lörda' kväll också !

meeen man känner sig sådär lagom illa omtyckt.

men jag klarar mig!    

jag är verkligen inte sur på er, och det blir inte bättre för att ni försöker ändra på saken, för jag har vant mig.

jag är inte alls ledsen, jag har ett as bra liv, jag har det viktigaste i livet,

en familj som tycker om mig, på riktigt då asså.   

dom bryr sig och tänker på mig. alltid

men just nu när jag sitter och tänker på allt det här känner jag mig ensam som om jag var den sista på jorden.

det är som en stor klump i magen som inte försvinner.

för ni har betytt otroligt mycket för mig, och ni var några an mina första kompisar här.

asså, vi har glidit ifrån varandra rejält, men man kan ändå faktiskt säga att jag älskar er.


jag vet att jag inte är som alla andra, inte lika snygg, inte lika modig, inte lika rolig,

men jag har ett liv som alla er andra.


usch, detta tyckte jag inte om att skriva, för jag är en fegis som inte klarar av säga vad jag tycker.

och nu känns det som om att jag kommer bli ännu mindre uppskattad, och det kommer bli pinsamt för mig..


igentligen skulle jag bara skriva om hur fel jag tycker det är att bara ta hem vissa av sina kompisar, dom som vågar mest, dom som är roligast, och snyggast.

för man känner sen något så enormt ja något..

men kom in på något helt annat.. och på något sett vill jag inte att folk ska se detta, så fattar inte varför jag lägger upp det. men sån är jag..

sen finns det fler än jag som har trott att dom har betydelse men att det visar sig att dom inte har det.. 

ganska sorgligt faktiskt !

men orkar inte skämma ut mig mera..


och om ni fattar att det är ni så ska ni veta attt det finns måååånga som gör exakt samma sak som ni, och att jag inte mår dåligt över det. nej u orkar jag inte hålla på mer, jag är cp, (vet alla redan haha), blyg som satan och ganska ful också, men jag är glad ändå   


"Good friends are like stars.... You don't always see them, but you know they are always there"


blöblö.. god jul och gott nytt år allihopa    


tro helt seriöst inte att jag sitter och vill ta självmord eller något för detta, det är bara en liten sak som jag känner mig lite ledsen över (:  

Av Julia Persson - 18 december 2011 19:51

pappa har pratat lite med mig om julklapp, och han har sagt att jag ska få en dator.
sen för någon dag sen ställde han frågan :

-julia, vill du ha en ipad eller en dator?

så ha jag tänkt en jävla massa på det.. 

och kan inte bestämma mig.

vad hade du valt?

en dator är bra för att där är tangentbord, och den är större.
en ipad är bra för den är lätt att ta med sig och bra typ..


     

   

Av Julia Persson - 14 december 2011 19:19

såg en bild på facebook och ville bara spy,

folk som misshandlar barn, och ibland till döds, borde dö en 10x plågsammare död än den utsatta gjorde.

vafan tänker människorna med, eller ska man ens kalla dom människor?

jag fattar inte helt allvarligt, jag vet att man kan vara psykiskt störd mm,

men varför plåga barn?

barn som precis börjat sitt liv barn som har måånga år kvar att leva..

att misshandla en vuxen är osckså så jävla fel, men vafan..

hellre dom, dom har levt längre in på sitt liv..

aaah, blir såjävla ledsen och arg, vill bara spy på människorna..

hade jag sett någon som dödat ett barn genom misshandel eller sexuella saket hade jag fan försökt döda den jävlen..

jag hade bankat skiten ur den..

har världen inget annat för sig än att krig a, döda, misshandla och knulla? ;o
blir ju fan ledsen, PÅ RIKTIGT..

och jag ska vara så in i helvetes glad att jag inte ut satt för något av detta !


läste att 85% av personerna som misshandlar är män.

och förra året anmäldes ca 27 200 fall av misshandel mot kvinnor över 18 år här i sverige bara..

Mellan 2000 och 2007 var ökningen av kvinno misshandel 31%

och att varje år dödas 15-20 kvinnor av sin kille/man/sambo och allt annat vad man kan kalla det.


det är rätt jävla hemskt !  



så till jul har jag tänkt önska mig fred på jorden och stop av misshandel mm.


vad önskar ni er ?   

God Jul i förskott allihopa !   

Av Julia Persson - 4 december 2011 21:15

jag vet att jag ibland kallar folk fula, tjocka m.m. 

men jag tänker inte efter på vad jag säger eller gör, och jag hatar det !
visst, personen kanske är skit ful eller tjock, men vafan,

alla ser vi olika ut, och vi är unika på vårt eger sätt !

jag är liksom inte nöjd med mitt utseende, och jag vet att jag tar åt mej och mår dåligt över att folk säger saker.

jag ångrar verkligen allt jag sagt och gjort nu när jag faktiskt tänker efter,

att säga taskiga saker till en person kanske inte tas som särskilt "farligt"

men det finns hundratusentals människor som har tagit självmord på grund av att folk har tryckt ner dom..

man kan ju säga att personen/personerna som mobbat personen som tagis självmord faktiskt har dödat personen.

genom att säga saker, slå, trycka ner..

och folk har inte äns en tanke "tänk om det var jag" och folk kallade dig ful, tjock, dum..

utan folk bara typ tar förgivet att personen kanske redan är mobbad eller illa omtyckt,

och då gör det ju ingenting om jag också säger något taskigt.

sen finns det många killar men även tjejer, som tex, säger " meen fan vad tjock du är "

om någon tex tar upp mycket plats i en soffa eller aah, något annat liknande.. ni fattar va..?

det låter inte som något taskigt men man tar faktiskt lite illa upp..

så tänk er för innan ni säger eller gör saker

speciellt om ni vet att ni själva skulle ta illa upp..


hittade 2 klipp, jag tycker verkligen synd om personerna



asså, förstår inte hur människor kan ha det så svårt, och jag ibland sitter och säger att jag har det "svårt" när jag tex bråkar med familjen.. rätt sjukt igentligen, att vissa inte vet eller fattar.


riktigt synd om denna killen, men så stark han är !

och det är manligt att gråta tycker jag, han har ju jallafall en bra anledning att gråta !


och denna killen har gjort en svars video till killen ovanför detta klippet,

denna killen är en bra kille, och önskar att det fanns fler såna killar och tjejer i världen ! 

Presentation


Hej!
Jag heter Julia, är 96:a och bor med min stora familj strax utanför Våxtorp i Halland.
Varannan helg bor jag hos resten av min familj och min mamma i Ängelholm.

Jag tycker om att...

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards