♥ lillajuliia ♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Persson - 22 januari 2012 18:09

Igår var en dålig dag idag var en bra dag !

Igåg:
jag ronja och ija åkte till väla och så hade carina glömt sitt kontokort,

så hon överförde pengar till ijas kort som aldrig kom fram..
så i höll på ca 1,5 timmar med att försöka få ut pengarna.
och vi fick gå till ikea, sen tillbaka till väla, sen till coop, sen tillbaka i världens snöstorm...
sen kom mindy oh jakob och jag skulle gå med dom, 

så skulle jakob byta någon pryl på siba så vi gick ca 2 km för ingenting...
för dom fick den inte bytad.


en rolig sak hände jallafall, ronja behövde gå på toa, och öppnade dörren,

sen hörde man någon inne från toan säga
- oj, jag glömde visst låsa...
ronja:

-oj, förlåt!
sen går hon inn på en annan toa snabbt, och ut från fösta toan kom en 20-25 årig ganska snygg killee :$
piiinsamt !
 


sen skulle vi ta bussen hem och gick ut 15 min innan den kom för att det snöade som satan.

så stog vi där med ca 20 andra människor, och bussjävlen ville inte komma,

fötterna var isbitar.. efter 1 timme och 20 minuters väntan om bussen...

snacka om att man var sur...


men sen på kvällen blev det lite bättre för vi firade mamma oh åt god mat och träffade trevligt folk :)



Idag: 
jag vaknar kl 9 av att mamma väcker mej, kollar mobilen som alltid, och fått 2 sms.
först ett sms från carina:
- vi är påväg till bb nu :)
sen ett från pappa:
- det blev en kille kl 07.23
sen denna bilden


och insåg efter 5 minuter att jag blivit storasyster för 6:e gången, och blev stolt & glad son attan :D
kommer fler bilder sen i slutet 



Sen under efter middagen idag kom min biologiska morfar som jag då träffade för fösta gången !
jag skulle hem till pappa så han tyvärr bara säga "hej" och kolla på honom en stund, sen skulle jag iväg hem med ny bäbisen, 
mindy och jakob han prata med honom lite, och önskade faktiskt att jag också skulle fått prata med honom!
aja, sånt är livet, träffar väll honom någon annan dag eller något :) 

aja, sen när jag kom hem till pappa satt jag i soffan och plötsligt började vår ena katt jama lite mycket,

jag kollar dit och vår han katt stog över den andra, och plötsligt börjar det röra sej lite vilt.
och jag insåg att vår katt satte på den andra :oo
lite äckligt tyckte jag då ronja sa att hankatten hadde haft fullt med "sagge" (som ronja då sa) på magen...
alrig att jag klapar den katten mer.
inte den andra för den delen heller... 



     

Av Julia Persson - 20 januari 2012 20:55

fick deta av någon liten bajsunge ! :(
men serriöst tror hon inte att jag vet det eller? :s
äh, skit i henne, hon såg inte myket bättre ut :')

men ska jag vara ärlig trode jag att jag var normal, :s
jag menar jag har inte gjort nåt för att vara onormal :) 

Torsdag 19 jan 22:25

MEN GAH. JAG BLIR SÅ JÄKLA TRÖTT PÅ ALLA FJORTISAR SOM TYP... INVADERAR SVERIGE. VA NORMAL, PLASTO. KOM IGEN, DU ÄR 16 ÅR, OCH SER UT SOM EN FULFULFULFULFUL 13-ÅRING?! JAG ÄR 11 OCH TYCKER SÅ. MEN KOM IGEN, JUSTIN BEAVER?! >_< OCH DIN HEADER?! DEN ÄR JU FÖR LITEN FÖR BLOGGEN, OCH BAKGRUNDEN ÄR OPROFFSIG TRO MIG, JAG HAR BLOGGAT LÄNGE. (Caps powaah...)


// Wilja, en tjej med åsikter ._____.


bara kände att jag var tvungen att lägga ut hennes blogg namn bara för att alla ska kunna se henne :D

en rolig liten flicka! 

 

http://wilicious.bloggplatsen.se 

Av Julia Persson - 19 januari 2012 20:55

Idag blev min lilla mamma 40 år, och det är 26 år i år sen hon fick mej (':
Min mamma är bara allmänt bäst !
Fast du ser fortfarande ut som e liten fis hehe (:
Jag åkte in till Ängelholm kl 5 typ och mamma och hanna mötte mig i stan,

det var lite kul, och ni tycker säkert att det var löjligt men..

mamma tog min hand när vi gick igenom stan, lite pinsamt,

men hon är ju faktikt min mamma som jag inte kulle kunna leva utan :')

sen gick vi och hämtade resten av familjen på Åhlens,

och gick vidare till en mysig resturang vid namn peppelino?
jätte mysigt var det, det mysigaste på länge!
tack alla för dan

Älskar dej mamma, ända upp till månen och tillbaka!  

och kommer alltid att göra, no matter what! 


mamma vid ca 23 år 

fula kläder :o

 


ca 36 år :')

 

jaadu, min mamma har sett ut lite hur som helst hahah :$

 


älskar dej mammsen ! 



sen bara för att jag är jag så fick det bli ett video klipp på greyson chances nya låt 

så göllig han äe ! 


puss haj !


Av Julia Persson - 18 januari 2012 21:00

Dagen började med att jag vaknade kl 6..
och kunde inte somna om, och jag var skit trött.

men det berode nog pga att min darling ronja blev 16 idaoo haha!


sen skolan, och i vanliga fall hatar jag skolan, men det var inte så hemsk idag.

men nu börjar vi typ snart men nationelaprov.. och jag är suuper rädd..

ska inte ha ett ända IG och har satt ganska höga krav på mej själv,

och är rädd att jag inte kommer att klara dom.
MEN DET SKA JAG ! :o
och ronja mådde inte så bra så hon åkte hem under dan..


så nä jag kom hem så höll carina och ronja på att laga mat! muums !
och jag i vanliga fall brukar inte tycka om maten hemma, bara mina favoritmaträtter..

men idag var det super gott ! :D
sen efter maten så lekte jag med mina älskade småsyskon emilia och eliaz.
och insåg att jag aldrig hade kunnat klara mig utan dessa små sockesöta varelser,  

som  ibland kan få mej att villja döö hahha  

vi lekte hur länge som helst, och skrattade som vi aldrig gjort förr.
och så sa jag till eliaz:
- Eliaz du är den prins jag älskar mest !
så sa han:
- Juliia, jag är inte prins jag är kuung!
jag:
- Jaja, men du vet jallafall att jag älskar dej!
han:
- Jag med !
jag:
- Älskar du mej eller dej? ahah
han:
-dig ? :s
jag:
- HAHAHA eliaz det heter dig med, och sen säger man "Jag älskar dej med"
han:
- Ja, det var det jag menade, jag älskar dej med !

sen efter ett tag sa han :
- Julia du har jätte fina ögon!

belv lite lagom glad,  
han säger nämligen inte det ofta, inte heller så jätteofta han fakiskt är glad och snäll!
och idag var han såå söt.
  


seen blev det glass !! 
och jag blev lite avensjuk på ronja för hennes födelsedag var mycket bättre än min... :/
een jallafall dagen har varit super och ska närsom  gå och öva för jag har so omprov   


goonatt ! hade bra !   

Av Julia Persson - 6 januari 2012 21:17

One direction, ett riktigt bra pojkband hehe :)
Dom är faktiskt riktigt bra !
Dom alla fem har otroligt bra röster, och är riktigt söta 

Och kan tänka mej att dom flesta killarna säger, "jävla bögar" eller något i stil med det..

för dom lyssnar och tar aldrig reda på grejs innan dom slänger fram sina tankar.. :/

Men dom är ett av mina favorit band 

Så jag tänker slänga fram lite låtar med dom, och för guds skull, lyssna på rösterna,

och bedöm inte dom efter hur dom ser ut och vad ni tror om dom.. 

för ni gå miste om bra sångare.



One Thing, en riktigt bra låt, en av mina favoriter, :)

en av killarna gör till rösten ibland för att få den ljus, ochdet låter såå fint :oo (han heter liam, och har rutig tröja)



What Makes You Beautiful, deras största hit :)



Gotta Be You, en väldigt fin låt (:



Same Mistakes ingen favorit, men den är bra, och det fans ingen video till den,

så bilden som visas är personen som sjunger (;



I Want en hyffsat bra låt,och hittade ingen video så blev en video som den ovanför :)



Everything About You en bra låt, samma sorts video som den ovanför :)



Taken, en av dom bästa låtarn, och texten är fin, finns ingen mukivideo på denna heller, så blev en som dom ovanför.



I Wish en favorit ♥ mycket bra, en likadan video som ovanför... :/ musikvideo är bättre.



Tell Me A Lie sådär bra låt, :)




More Than this aahh, älskar denna låten, detta är min absoluta favorit, är hel kän i zains höga bit vid 2.23 ♥♥


typ så, nu orkar ni nog inte kolla fler, inte för att jag ens tror att någon orkat lyssna eller kolla, men jag ska jallafall koll film nu så, fortätt lyssna, eller rättare sagt börja lyssna, för dom är bra ! :)

Av Julia Persson - 6 januari 2012 00:40

Aah guuud, kollade Abduction med Taylor Lautner och Lily Collins.

En riiktigt bra film värd att se ! 
Är nog en typisk tjej film men killar bör kolla den med för Lily är sjukt söt,

och filmen är awesome ! :*


trailern får ni här :)



är inte ALLS trött.. meen måste börja gå och lägga mej i tid nu, för snart börjar skolan.. :s
och jag har typ lagt mej halv 7 varje morgon.. oh gått upp runt 2 på eftermiddan..

så god natt alla smurfar hehe, drömm sött !


fast innan jag ska sova får det bli en bild på taylor och lily, tycker i vanliga fall inte att taylor är snygg,

men han är rätt jävla snygg när han slåss, eller typ går utan tröja  

han har konstig näääesa ! :/

och är inte lesbisk, men lily är sjukt söt, och ganska snygg :o

 

Av Julia Persson - 1 januari 2012 22:09

bara för att det nu är 2012 så måste jag lägga upp lite bilder på mej och ronja under 2011 och 1 januari 2012 !


alla gånger jag och ronja har fotat ♥ 

och alla de gånger vi har failat.. x'd

och ni behöver inte kolla dom om ni tycker det är jobbigt,,

                                                      





Presentation


Hej!
Jag heter Julia, är 96:a och bor med min stora familj strax utanför Våxtorp i Halland.
Varannan helg bor jag hos resten av min familj och min mamma i Ängelholm.

Jag tycker om att...

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards